Spørgsmål og svar

Vi har samlet nogle af de oftest stillede spørgsmål lige her:

 

Hvor finder jeg handelsbetingelserne?

Dem finder du under punktet "Handelsbetingelser". 

 

Hvordan ved jeg om varen er på lager?
Hvis varen er på webshoppen, er den med 99% sandsynlighed på lager.
Hvis flere kunder er igang med at købe samme vare på nøjagtig samme tid, kan det ske at varen er udsolgt, når du skal betale. Men det er sket meget få gange og vi ringer i så fald altid til dig lige så snart vi opdager det.

 

Kan jeg få byttet varen?

Ja, vi bytter gerne hvis du har fået en forkert størrelse eller ønsker en anden model (kan ofte være tilfældet fx med bukser) - og vi har den vare på lager. Kontakt os med det samme via telefon eller email. Vi reserverer den ønskede vare til dig og når vi har modtaget varen, som skal byttes, sender vi dig den nye vare. Er den nye vare dyrere end den gamle, kan vi modtage beløbet over mobile pay. Hvis du skal have penge retur, overfører vi dem til din konto.

Du betaler portoen for at sende den gamle vare til os (vi anbefaler GLS) - vær opmærksom på at du kan købe billig returfragt her på webshoppen. Vi betaler til gengæld portoen for at sende "byttevaren" til dig.

Fortryder du købet, har du naturligvis fortrydelsesret. Bytteretten er for at gøre det lidt nemmere for dig, så du ikke skal lægge ordren to gange.

Har I andre butikker i andre byer?
Nej, vi har kun én butik, den er ret unik og ligger i Nyborg. Vores webshop holder til gengæld åbent hele døgnet, alle ugens dage - og har samme sortiment med levering dag-til-dag. Vær opmærksom på at nogle tilbud kun findes i webbutikken og andre kun i den fysiske butik.

Hvem ringer jeg til, hvis jeg gerne vil vide noget om varen?
Du ringer enten på vores hovednummer 65 31 23 03 eller sender os en mail (vi er flinke til at svare hurtigt). Se hvem du skal tale med på vores kontaktside. Du kan også stille dit spørgsmål på vores FB-side, som vi holder øje med i åbningstiden.

 

Hvordan er det med fragt?

Hvis du køber for mere end 600kr sender vi fragtfrit. Under kr. 600 kommer der porto på. Fortryder du købet returnerer vi fragten, som du betalte ved købet, men returfragten skal du selv betale. Vær opmærksom på at du kan købe returfragt til kr. 50 her i webshoppen.

Returnerer du kun noget af købet, tilbagebetaler vi ikke den fragt du betalte. Læs vores handelsbetingelser her.

 

Gavekort

Det er muligt at købe et gavekort både online og i vores fysiske butik. Gavekort købt online kan omformes til køb i butikken og omvendt.

Hvis du fx har fået et gavekort til butikken, men ikke bor i Nyborg, kan vi lave det om til et online-gavekort.

Vær opmærksom på at du ikke kan indløse Nyborg Handels gavekort hos FNE Outdoor.


Hvordan bliver jeg medlem af jeres Kundeklub?
Kundeklubben hører til den fysiske butik. Det er gratis at være medlem, bare kom ind forbi og bliv skrevet på listen. Som medlem af Kundeklubben modtager du nyhedsbreve, invitationer til særarrangementer og et Kundeklub-kort. Vi gemmer ikke dine kort eller data aht GDPR.

Hvorfor har butikken altid lukket om lørdagen?
Vi holder faktisk åbent den første lørdag i måneden samt på udvalgte lørdage i løbet af året. Præcis hvornår oplyser vi om i  vores nyhedsbreve og på vores Facebook side. Hvis du gerne vil have besked, kan du skrive dig op til vores nyhedsbrev og/eller like vores side på Facebook.

Hvorfor lukker butikken kl. 17:00 på hverdage?
FNE-Outdoor er en del af handelshuset Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S - og læner sig derfor op ad engros-afdelingens åbningstider. Butikken har åbent kl. 10-17 mandag-fredag samt den første lørdag i måneden kl. 10-14. Webshoppen har naturligvis åbent døgnet rundt.

Elefantfoden i jeres butik, er den ægte?
Ja, den er ægte (og gammel) og er givet i gave til Købmand Ulrik Nielsen. Hvis du er i Nyborg i butikkens åbningstid, så kom forbi og oplev vores 300m2 store butik. Den er ikke som andre outdoor-butikker.

Hvor finder jeg returformularen?
Du kan finde vores returformular her, under leveringsbetingelser og som et menupunkt i menuen "Brug for hjælp". Formularen åbner som en pdf-fil.

 

Miljøvenlig fokus
Alle vores outdoor mærker arbejder på at blive både så miljøvenlige og dyrevenlige som muligt. Mange af produkterne har opnået Bluesign-godkendelsen eller lign. godkendelser. Derudover laver de tøj i en kvalitet, så det er tøj du har i lang tid - og noget endda kan blive givet videre i fin stand til næste generation.

Hos FNE Outdoor pakker vi så miljøvenligt som muligt. Bl.a. genbruger vi papkasser og papkassefyld, ligesom vi forsøger at skære kasser til så forbruget af af papkassefyld minimeres.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål, så hører vi gerne fra dig. Send os en mail på fne@fne.dk.