Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser gældende fra 13. december 2023
 
Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S
CVR 24557219
Nørregade 5 5800 Nyborg
FNE@FNE.dk
65312303

FNE-OUTDOOR.dk er en del af Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S - Handelshus siden 1905.

HURTIG LEVERING: Bestiller du inden kl. 10 på hverdage, afsender vi varen samme dag
Returlabel og gavekort kan vi afsende hele dagen (på arbejdsdage mandag-fredag).

Hos FNE-OUTDOOR.dk er du altid sikker på hurtig levering. Bestiller du inden kl. 10 på en hverdag, sender vi samme dag. Præcis hvornår du modtager pakken, afhænger af fragtmanden, men langt de fleste kunder oplever at få varen næste hverdag. Vi anbefaler levering med GLS.

Webshoppen viser altid vores varelager. Skulle varen mod forventning ikke være på lager, vil du blive kontaktet med det samme.

 

VI ER E-MÆRKET
FNE-OUTDOOR.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

 

FRAGT
Pakkeforsendelser pålægges automatisk fragt fra kr. 45,- inkl. moms. Fragten dækker indenlandsk pakkeforsendelse. Pr. 1/1-2017 skal fragt fra danske webshops pålægges moms.

Leveringstiden er typisk 1-2 dage med GLS, hvis du bestiller inden kl. 10 mandag – torsdag. Det kan tage 2-3 dage hvis du vælger Post Nord. Weekender og travlhed hos distributøren kan forlænge leveringstiden.

Standard levering på vores webshop er til GLS pakkeshop.

Fleksible leveringsadresser
Er du ikke hjemme når posten kommer, leverer vi gerne din pakke på en anden adresse, evt. på arbejdspladsen, hos din nabo, ved venner eller bekendte. Vælg anden adresse, når du udfylder leveringsdetaljerne.

Hjemmelevering
Ønsker du hjemmelevering, vælg Post Nord med omdeling.

Erhvervspakke
Hvis du vælger at få pakken leveret på din arbejdsadresse, er der tale om en erhvervspakke og her bliver den sendt med GLS Erhverv. Husk at krydse af i feltet "skal leveres til anden adresse".

SLIP FOR FRAGT
Hvis du har mulighed for at afhente dine køb i vores butik i Nyborg, slipper du naturligvis for fragten. Du skal blot markere det i bestillingen under forsendelse. Husk at butikken har åbent alle hverdage mellem kl. 10:00 og 17:00, samt lørdag kl. 10-14.

Vi har gratis fragt ved køb over dkr. 600 (levering med GLS pakkeshop).

 

DELIVERY OUTSIDE DENMARK
As resident in another EU-country, you can still take advantage of offers at FNE-Outdoor.dk
However, as the payment system in our webshop only works for residents in Denmark, this is what you do:

  1. Kindly send us an email at fne@fne.dk with your order including details on amount of items, ID of the item(s) you would like to purchase, colour and size.
  2. We will then send you a confirmation email, including information on the amount due including freight.
  3. When you have accepted the offer, please make payment via bank transfer - the details will be in the confirmation email we send.
  4. We shall post your order immediately after having registered the bank transfer. Please note that a bank transfer usually takes a few days.

If in doubt about anything, please do not hesitate to send us an email.

 

BESTILLING
På FNE-OUTDOOR.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på webshoppen, er du velkommen til at kontakte os. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med FNE-OUTDOOR.dk indgås aftaler på dansk. Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til fne@fne.dk

 

BETALING MED BETALINGSKORT
Når du benytter dit betalingskort til online betaling af din bestilling, vælger du blot "Dankort Betaling" under "betalingsmåde" og klikker på godkend bestilling, hvorefter du sendes videre til betalingssiden. Følgende kort kan anvendes: Dankort, Visa Dankort, E-dankort, MasterCard, Visa Electron, Visa, JCB og American Express.

OBS: Der tages ikke gebyr ved betaling på FNE-OUTDOOR.dk

NB! Oplysningerne krypteres, således at ingen kan opsnappe oplysninger om din bestilling, kortnummer m.m. Din betaling hæves først, når ordren er pakket og afsendt fra Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S. Hvis enkelte varer ikke er på lager, bliver beløbet naturligvis reduceret tilsvarende.

Du modtager automatisk en mail med ordre specifikation på den mailadresse du angiver på din bestilling.  Hvis ikke du modtager en ordrebekræftelse, kontakt os gerne så hurtigt som muligt.

 

KUNDEOPLYSNINGER
Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S garanterer for din tryghed, når du køber på internettet. Alle dine oplysninger bliver krypterede og udleveres aldrig til tredje part.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på FNE-OUTDOOR.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler online på FNE-OUTDOOR.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
 
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved e-mail (FNE@FNE.dk), alternativt på telefon 65312303, hvis du ikke har mail. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og online på webshoppen.

Vær opmærksom på at du ikke kan fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
I tilfælde af at pakken returneres til os med status: Ikke afhentet, fratrækker vi udgiften til returfragten fra det beløb, vi tilbagefører til købers kort.

 

INGEN FORTRYDELSESRET
Gaveindpakning er en ydelse, og den kan ikke fortrydes. Dette accepteres i forbindelse med tilkøbet. 
Det er heller ikke muligt at fortryde et køb, hvis varen er omforandret - f.eks. hvis du har bestilt med oplægning – eller hvis der er tale om en omsåling.

 

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen (dvs du betaler for returportoen).

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du mister din fortrydelsesret hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til returnering, f.eks. fødevarer.


 
VARENS STAND NÅR DEN SENDES RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Varen bedes returneres med alle mærker intakt samt i den originale emballage.

 
ADRESSEN DU SKAL SENDE TIL:
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
FNE-OUTDOOR, Nørrevoldgade 24, 5800 Nyborg. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og standardfortrydelsesformularen.

Vi kan ikke påtage os at afhente pakker andre steder fx i pakkeshops. Vi kan heller ikke anbefale forsendelige med Bring og DAO, da vi ofte oplever at pakkerne stilles på et dørtrin. Husk du hæfter for pakken frem til, at vi modtager den.
 
Fortrydelse og aflevering i butikken: Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse på e-mail og aflevere varen personligt i butikken Nørregade 5 (gården) mod forudgående aftale.
Ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder vores standardfortrydelsesformular og vedlægger ordrebekræftelsen.

Eneste omkostning du har, når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


TILBAGEBETALING
Hvis du benytter din fortrydelsesret for hele dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden  leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Fortryder du dele af et køb, refunderer vi ikke leveringsomkostningerne men kun beløbet for de varer (eller vare) der sendes retur.

Vær opmærksom på at enkelte services ikke kan fortrydes og dermed tilbagebetales. Se afsnit om ”Fortrydelse”.
 
Vær opmærksom på at vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som der blev benyttet ved den oprindelige transaktion. Det betyder at fik du varen i gave, refunderer vi pengene til den person, som gav dig den.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Har du købt på nettet, men ønsker at returnere via butikken, skal du være opmærksom på følgende:

I butikken bytter vi gerne webshop-varer mod andre varer eller mod et tilgodebevis.

Hvis du ønsker få beløbet udbetalt, tilbagebetaler vi beløbet på samme måde som havde du sendt den til os med posten: Via det betalingskort der blev benyttet ved købet (se foregående afsnit).

 

PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse samt IP-nummer

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
PostNord hhv. GLS får de nødvendige data for at kunne sende pakken til dig. Nets behandler dine betalingsoplysninger. Alle dine betalingsoplysninger bliver krypterede og udleveres aldrig til tredje part. Du skal være fyldt 18 år for at handle på FNE-OUTDOOR.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Derudover benytter vi google analytics, sleeknote samt addwish på webshoppen.
 
Personoplysningerne registreres hos Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.FNE-Outdoor.dk er Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S (kontakt: Ann Helene Nielsen).  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på ahn @fne.dk (Ann Helene Nielsen).

Du kan læse vores cookies-politik her samt vores persondatapolitik her

 

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET)
Når du handler på FNE-OUTDOOR.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vær opmærksom på at vi nogle gange kræver at se varen for at kunne vurdere om det er en reklamation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Kontakt os altid ved reklamation. Vi sender dig en GLS-label til brug ved afsendelse (kræver dog at du kan printe).  Sender du selv, husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
Varen sendes til os (med aflevering i butikkens åbningstid):
FNE-OUTDOOR, Nørregade 5, 5800 Nyborg
 
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, hvis du lægger ud for fragten.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi anbefaler ikke brug af DAO eller lign. da pakker ofte stilles på dørtrinnet uden for åbningstid.

 

NYHEDSBREVE
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær blandt de første der ser vores nyheder samt modtager gode tilbud. Vi sender max 24 nyhedsbreve ud om året. Din e-mail adresse bliver hos os. Du kan tilmelde dig via www.fne-outdoor.dk

 

SPØRGSMÅL
Har du flere spørgsmål? FNE giver dig svar. Ring på tlf. 65 31 23 03

Kontoret har åbent mandag - fredag kl. 08-17.
Lukket lørdag, søndag samt alle helligdage. Butikken har andre åbningstider.
 
Velkommen til FREDERIK NIELSENS EFTF. NYBORG A/S - god service siden 1905.

 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte FNE på fne@fne.dk, att. Ann Helene Nielsen.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er opdateret 13. december 2023